Na sličan način kao i ostali elementi kod rolanja, i kotači su u proteklim godinama doživjeli dobar dio napretka. Sljedeća rasprava će vas provesti kroz mnoge važne stavke koje biste trebali znati o kotačima.
Jedna od najznačajnijih stvari o kotačima za inline role je da su dostupni u raznim veličinama, oblicima i ocjenama tvrdoće (durometri). Zbog velikog izbora koji je dostupan, dobro je znati da je većina kotača dizajnirana za određenu vrstu uporabe; dakle, lakše je dešifrirati veličinu kotača koja vam je potrebna za rolanje.

Veličine kotača:
Veličina inline kotača mjeri se promjerom i navodi se u milimetrima (mm). Promjeri kotača će varirati u veličini od vrlo male (57 mm ili niže) do vrlo velike (do 100 mm ili čak 125mm). Razlike postoje zbog različitih vrsta rola koje su dostupne. Vrlo veliki kotači najčešće se nalaze na trkaćim rolama jer veći kotači omogućuju veće brzine. Manji kotači, s druge strane, nude brže ubrzanje i usporavanje.
Da biste dobili općenitu ideju o promjerima kotača koje ćete naći u različitim tipovima rolanja, ovdje je kratka analiza:
REKREATIVNE ROLE
Ovisno o razini role , rekreativne role dolaze u promjera kotača od 70mm do 90mm, i bilo gdje između. Manje veličine kotači često se nalaze starijim tipovima rola ili su dizajnirane za početnike. Dok su 90mm kotači prilično veliki; stoga ih trebaju koristiti skejteri koji se osjećaju ugodno na većim brzinama.
FITNESS KOTAČI
za fitness koriste velike kotače kako bi vam pomogle s poboljšanom učinkovitosti. Veći kotači bolje se kotrljaju, a roleri u fitnessu primijete razliku na dugim rolama.
RACE KOTAČI
Za utrke se koriste vrlo veliki kotači kako bi omogućili najlakšu vožnju s najvećom učinkovitošću pri većim brzinama. Inline Skate roleri često završavaju maratone za manje od sat vremena i stoga je ključna visoka učinkovitost pri brzini. Kotači za ovaj tip skate su obično veći nego što ćete naći na bilo koji drugim tipovima.. Uobičajeno, promjer kotača je veći od 90 mm za potrebe većih brzina. Osim toga, roleri za brzinu vjerojatno neće koristiti kočnicu, već će umjesto toga imati širu bazu kotača i potencijalno koristiti 5 kotača umjesto tipičnih 4 kotača. Imajte to na umu kada tražite kotače za brzu vožnju.
HOCKEY KOTAČI
Roleri za hokej obično koriste kotače između 72 mm i 80 mm. Važno je provjeriti svoje role prije kupnje zamjenskih inline hokejskih kotača jer različiti proizvođači koriste različite konfiguracije kotača i stoga zahtijevaju različite veličine kotača.

SKALA DUROMETRA
Uz veličinu kotača, Durometar kotača je još jedan važan aspekt u odabiru kotača. Durometar na kotačima jednostavno je ocjena tvrdoće kotača. Ocjene durometar označene su brojem koje slijedi velikim slovom A. Ljestvica tvrdoće je od 0 do 100, pri čemu je 0 najniža ocjena, a 100 najteža. Iako je ljestvica za ocjenjivanje od 0 do 100, nije vjerojatno da ćete pronaći kotač s ocjenom mekšom od 68A. Kotačić koji je mekši od toga vjerojatno će se prebrzo smanjiti, bez obzira na njegovu uporabu.

Da biste utvrdili koji vam Durometar skalu trebate, morate odrediti za koju vrstu rolanja ćete koristiti svoje role. Mekše kotače treba koristiti na glatkim površinama kao što su unutarnje hokejske dvorane. Mekši kotač idealan je za ovu vrstu površine jer ima bolje prijanjanje nego tvrđi kotači. Također je jednako bržem ubrzanju. Ako želite rolati na otvorenom, ali želite kotač koji će apsorbirati šok, možete koristiti kotač s ocjenom Durometar na gornjem kraju mekog raspona, obično oko 78A. Međutim, imajte na umu da ako se mekši kotač prečesto koristi na gruboj površini, on će se vrlo brzo istrošiti, au nekim slučajevima i rastaviti.
Planirate li rekreativno ili fitness rolanje, najniža ocjena Durometra koju želite koristiti je 78A. Ova ocjena će vam pružiti izvrsnu kombinaciju prianjanja i brzine. Osim toga, ova ocjena Durometra pružit će vam fleksibilnost za odvođenje klizanja u zatvorenom prostoru, bez brige o klizanju i klizanju po podu. Ako je vaš plan rolanje isključivo na otvorenom, vjerojatno je najbolje da uzeti kotače s višom ocjenom Durometra , možda 82A ili 84A. To će povećati brzinu i neće se tako brzo smanjiti na neravnom terenu.
Oni koji rolaju na tvz.agresivkama će htjeti tražiti tvrđe kotače, obično ne manje od 88A. Razlog za to je zbog terena na kojem će se koristiti, zlouporabe koje će proći i brzine koje zahtijevaju agresivni roleri.
Ocjena Durometra koju igrač hokeja na koturaljkama treba ovisi o tome igra li se hokej u zatvorenom prostoru ili na otvorenom. Ako se radi o unutarnjem hokeju, Durometar će se kretati od 72A do 74A za maksimalno prianjanje i upravljivost. Ako je to hokej na otvorenom, možda hokej na ulici, ocjena Durometra mora biti viša kako bi se nadoknadila površina koju će se koristiti.
Oblik kotača možda se ne čini kao važan element u odabira kotača, ali nemojte se zavaravati. Ako sjedite i govorite sebi: “Zar nisu svi rolali na kotačima?” Vi ste u pravu, ali oblik profila tog kotača čini razliku. Da biste lakše shvatili razlike u obliku profila, pregledajte sliku :

Počevši od lijeve strane, primijetit ćete da će agresivni kotačići imaju ravan profil, vrlo sličan zaobljenom pravokutniku. Svrha ovog dizajna je osigurati da agresivni roler s većom površinom lakše izvodi slijetanje pri izvođenju skokova i trikova.
Rekreativni kotač će nalikovati standardnom eliptičnom profilu, s uskim središtem i stupnjevanim rubovima. Ovaj dizajn nudi rolerima stabilan temelj za rolanje, a istovremeno omogućuje lakše okretanje i ubrzanje.
Hokejski kotač ima oblik profila koji je zaokružen više od rekreativnog kotača. Ovaj zaobljeni profil pruža maksimalan kontakt roleru bez obzira na kut rolanja. Za hokej se izvodi mnogo okreta, od kojih su mnogi vrlo oštri. Okrugli profil olakšava postizanje tih okreta, kao i ubrzavanje i usporavanje.
Konačno, brzina kotača će imati istaknut izgled. Ovaj profil je napravljen tako da omogući što manji mogući otpor kotrljanja. Međutim, važno je naglasiti da će i oni imati manje stiska.


JOŠ NEKE STVARI O KOJIMA TREBA VODITI RAČUNA :
Osim gore navedenih stavki, sljedeće stavke također su važne za odabir prilikom kupovine kotača s valjcima:
ODSTOJNICI /spacers
Svaki inline skate kotačić će držati dva ležaja i sadržavati najlon, plastiku ili aluminijski distancer između njih. Svrha odstojnika je osigurati točno poravnanje ležaja radi boljeg okretanja slobodnog kotača i dodatne torzijske čvrstoće da izdrži teže udarce.
Aluminijski razmaknici su preferirani izbor među rolama, prvenstveno zbog toga što omogućuju bolji toplinski pomak od najlonskih ili plastičnih odstojnika. To omogućuje da kotač bolje radi.
JEZGRA KOTAČA/ wheel core
Jezgra kotača sadrži glavu i žbice kotača. Njegov dizajn je vrlo sličan dizajnu kotača na automobilu. Baš kao što će automobilski kotač imati obruč na gumi, rola će imati jezgru koja sadrži glavu i žbice. Unutar glave kotača nalaze se ležajevi i odstojnici. Svrha jezgre kotača je spriječiti dolazak kotača u kontakt s ležajem. Osim toga, djeluje kao unutarnji učvršćivač kako bi kotač zadržao svoj oblik kada je pod stresom. Da biste lakše zamislili položaj jezgre i čvorišta, pogledajte ilustraciju.

Jezgra inline skate kotača tipično je izrađena od najlona ili plastike. To će održati težinu kotača na minimumu i pomoći u održavanju ukupne težine role na minimumu. Kotač koji nema glavu deformira se oko ležaja, usporavajući kotač.
Jezgre kotača razlikuju se ovisno o vrsti role za koju je kotač dizajniran. Agresivna jezgra skate kotača vjerojatno će se sastojati od čvrste plastike, bez dizajna. Usporedno, trkaći kotač obično ima super-lagani plastični dizajn s mnogim žbicama. Ovaj dizajn, koji se također nalazi u drugim varijacijama na fitness i rekreativnim klizaljkama, koristi se za lakše kotače i maksimalni protok zraka. Kao rezultat toga, brzine su veće i više zraka prolazi kroz ležaj, dopuštajući mu da se ohladi. Imajte na umu da dizajn jezgre brzina, kondicije ili rekreacijskog kotača zahtijeva manje gume kako bi se nadoknadila veća jezgra. To znači da kotači neće trajati tako dugo i zahtijevaju povećanu pozornost na održavanje kotača.
KAPACITET OKVIRA/ frame capacity
Jedna vrlo važna stavka koju trebate imati na umu prilikom kupnje kotača je da su okviri za role različitih veličina i kapaciteta. To znači da oni mogu dopustiti malo veći kotač nego ono što se nabavlja u vrijeme kupnje, ali ne mnogo veće. Ako kupite preveliki kotač, on neće stati na šasiju ili će se kotači trljati zajedno. U svakom slučaju, to znači da ne možete rolati, stoga budite sigurni da ne kupujete preveliki kotač.